W zakładce Miesięczny plan finansowy można zdefiniować budżet poprzez wybranie przycisku Dodaj budżet. 



W celu stworzenia pozycji budżetu należy utworzyć Symbol budżetu. 



Wówczas otworzy się nowe okno umożliwiające dodanie symbolu.



Następnie należy uzupełnić w danych miesiącach planowane kwoty, które zakładamy dla poszczególnych budżetów:


  • Sprzedażowego, 
  • Kosztowego,
  • Inwestycyjnego



Dodany budżet będzie widoczny w tabeli budżetów miesięcznych od razu po dodaniu. Przeliczenie nie jest konieczne.



Z tego poziomu po nakierowaniu kursora na panel budżetu można wykonać następujące akcje: 

  • Edytuj - pozwala na edycję budżetu
  • Alokacje rez. (Alokacje rezerwowe) - sprawdzenie faktur, które można wykorzystać dla wybranego budżetu
  • Alokacje rez. nar. (Alokacje rezerwowe narastająco) - umożliwia weryfikację dokumentów, które jeszcze nie zostały zaksięgowane, czyli np. są w obiegu dokumentów 
  • Alokacje wykon. (Alokacje wykonane) - daje możliwość sprawdzenia faktur wykorzystanych dla danego budżetu 
  • Alokacje wykon. nar. (Alokacje wykonane narastająco) - daje możliwość sprawdzenia faktur wykorzystanych dla danego budżetu w ciągu roku


Wyżej wymienione czynności można wykonać poprzez nakierowanie kursora na wskazany budżet i wybranie odpowiedniej funkcji.