W zakładce Miesięczny plan finansowy można zdefiniować budżet poprzez wybranie przycisku Dodaj budżet.

W celu stworzenia pozycji budżetu należy utworzyć Symbol budżetu.

Wówczas otworzy się nowe okno umożliwiające dodanie symbolu.

Następnie należy uzupełnić w danych miesiącach planowane kwoty, które zakładamy dla poszczególnych budżetów:
- Sprzedażowego,
- Kosztowego,
- Inwestycyjnego

Dodany budżet będzie widoczny w tabeli budżetów miesięcznych od razu po dodaniu. Przeliczenie nie jest konieczne.

Z tego poziomu po nakierowaniu kursora na panel budżetu można wykonać następujące akcje:
- Edytuj - pozwala na edycję budżetu
- Alokacje rez. (Alokacje rezerwowe) - sprawdzenie faktur, które można wykorzystać dla wybranego budżetu
- Alokacje rez. nar. (Alokacje rezerwowe narastająco) - umożliwia weryfikację dokumentów, które jeszcze nie zostały zaksięgowane, czyli np. są w obiegu dokumentów
- Alokacje wykon. (Alokacje wykonane) - daje możliwość sprawdzenia faktur wykorzystanych dla danego budżetu
- Alokacje wykon. nar. (Alokacje wykonane narastająco) - daje możliwość sprawdzenia faktur wykorzystanych dla danego budżetu w ciągu roku
Wyżej wymienione czynności można wykonać poprzez nakierowanie kursora na wskazany budżet i wybranie odpowiedniej funkcji.
