Po przejściu do zakładki Księgowość/Deklaracje nie trzeba czekać na odświeżenie dokumentów. Zamiast tego wyświetlony zostanie komunikat informujący o nieaktualnych deklaracjach, jeśli do systemu wprowadzono nowe dokumenty, natomiast przycisk Aktualizuj deklaracje zostanie podświetlony na czerwono.

Po uruchomieniu procesu aktualizacji poprzez kliknięcie w przycisk Aktualizuj deklaracje, deklaracje zostaną przeliczone za wszystkie okresy poczynając od stycznia danego roku aż do miesiąca wskazanego w polu Miesiąc. Pomarańczowe obramowanie przycisku Aktualizuj deklaracje nie wyświetli się, a komunikat o nieaktualnych deklaracjach zostanie usunięty.

W celu uruchomienia automatycznego aktualizowania deklaracji należy przejść do zakładki Ustawienia/Firma i zaznaczyć parametr Automatycznie odświeżaj deklaracje.

Wówczas każdorazowe przejście do zakładki Księgowość/Deklaracje spowoduje przeliczanie deklaracji o nowo zaksięgowane dokumenty lub zmienione uprawnienia systemowe.